4 Masa Yang Sesuai Untuk Social Media Marketing



Pemasaran adalah sebahagian daripada proses, di mana proses untuk menarik perhatian prospek menjadi seorang pelanggan.

Pelajari bersama  Aaron Aguis, seorang pemasar media sosial bagaimana menguasai masa yang sesuai untuk mempromosikan produk atau jenama kita menggunakan pemasaran Media Sosial.

Terima kasih kepada beliau kerana berkongsi ilmu ini melalui laman web www.entrepreneur.com.

==
4 Tip - Masa Berkesan Untuk Aktiviti Promosi Melalui Media Sosial
==

Bilakah masa yang sesuai untuk saya mempromosikan content melalui media sosial?

Sebenarnya, ada cara yang lebih berkesan apabila Aaron Aguis meminta kita supaya memuat naik status pada hari Sabtu, waktu tengah hari.

Walhal, ketika itu, ramai yang akan mengemas kini status mereka. Ini menjadikan kita cepat berasa bosan kerana menerima banyak status daripada rakan-rakan Facebook kita.

Tetapi, dengan teknik yang Aaron Aguis terangkan, kita boleh memanipulasi media sosial menjadi tempat tumpuan ramai:

Tip #1 - Promosi pada hari yang sama, selepas content kita siap dan 'Publish'.

Teknik ini berkesan di dalam pemasaran Media Sosial. Iaitu, kita berkongsi content baru kepada rakan-rakan kita di media sosial.

Dengan cara, apabila kita sudah menyiapkan satu-satu content dan memuat naik ke blog kita, kongsikan link content ini melalui saluran media sosial kita seperti Facebook, Instagram, Twitter dan juga Youtube.

Tip #2 - Promosi lagi di lain hari.

Jangan takut untuk berkongsi content pada kemudian hari. Mungkin hari ini ramai yang tidak melihat status kita. Esok, kita promosi lagi link untuk ke content tersebut.

Tip #3 - Konsisten membuat aktiviti promosi supaya prospek sedar dengan kewujudan content kita.

Sebaiknya, kongsi content ini sebanyak 3 kali. Jaraknya jangka masa selama seminggu selepas kita mempromosikan link content kita buat kali kedua. Jangan risau jika kita terlebih berkongsi.

Tujuan kita membuat aktiviti ini adalah untuk menarik perhatian prospek supaya membaca content kita.

Tip #4 - Jadualkan aktiviti promosi supaya menjadi lebih berkesan.

Aktiviti mempromosikan content kita tidak terhad kepada 3 kali berkongsi sahaja. Kita boleh buat lebih daripada itu. Apa yang penting, kita jadualkan waktu untuk mempromosikan content kita selama seminggu.

Daripada jadual ini, kita boleh lihat, berapa ramai yang berinteraksi dengan status promosi kita.


"Jika hari-hari tiada SALES.. MAHU kami bantu anda tingkatkan jualan dengan 27 teknik ini?

1) Berapa ramai sakit-sakit kepala atau pening kepala sebab tiada SALES?

2) Jika anda mengalaminya, kami mahu membantu anda menyelesaikannya. Kerana, kami telah siapkan 27 cara untuk atasi masalah kurang/susah buat sales.

3) Produk ini adalah ebook terbitan Waizu Academy, ebook 27 Cara Hilangkan Pening Kepala Peniaga Baru Susah Buat SALES!

4) JAMINAN, sekiranya masih pening-pening kepala sebab tak dapat buat sales dalam masa 90 hari, boleh minta wang dikembalikan.

5) Berminat? Klik link di sebelah ini --> http://blog.waizu.my/p/ebook-27-cara-hilangkan-pening-kepala.html
Previous
Next Post »

ConversionConversion EmoticonEmoticon

:)
:(
=(
^_^
:D
=D
=)D
|o|
@@,
;)
:-bd
:-d
:p
:ng