Teknik ketiga lebih fokus kepada kelebihan produk.
Bagaimana produk yang kita miliki dapat menyelesaikan masalah utama pelanggan.
Dalam fasa ini, kita perlu terangkan lebih detail bagaimana produk kita dapat membantu menyelesaikan masalah pelanggan.
Format untuk menerangkan kelebihan produk ini adalah dengan menggunakan 'bullet-point'.
Teknik #3 – Ceritakan Kelebihan Produk
Closing-sales
adalah tempat terakhir sebelum pelanggan membeli produk kita.
Oleh
itu, gunakan semaksimum yang boleh ketika berada di stage ini.
Cara
yang berkesan untuk membuat pelanggan membeli produk kita adalah:
1) Tunjukkan kelebihan produk kita yang dapat menyelesaikan
masalah mereka
2) Ceritakan cara-cara penyelesaian kita dapat membantu
mengurangkan masalah pelanggan yang sedang mereka hadapi sekarang
Contoh
skrip yang kita boleh hasilkan:
“<nama
produk> ini membantu tuan/cikpuan:
1) Mengurangkan berat badan sebanyak 3 kilo dalam masa 40
hari.
2) Tidak perlu berpantang makan, sebaliknya hanya perlu
minum air yang banyak.
3) Kesan penurunan berat badan ini boleh dilihat dengan
cepat apabila disertai dengan senaman selama 30 minit setiap hari.”
Atau, kita juga boleh tulis dalam bentuk perenggan:
“Apa
yang tuan/cikpuan dapat daripada <nama produk> adalah:
1) 1 Botol XYZ
Pil
untuk menurunkan berat badan. Apa yang perlu tuan/cikpuan lakukan adalah
mengambil 1 pil ubat kurus setiap hari. Banyakkan minum air masak dan
bersenam.”
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon