Pada siri yang pertama dahulu, kita sudah pelajari teknik pertama untuk mengunci jualan.
Perbuatan memuliakan pelanggan, sedikit sebanyak memberi impak kepada jualan yang bakal kita peroleh.
Apabila kita berjaya menarik minat pelanggan buat pertama kali, pelanggan akan memberi tindak-balas yang positif kepada kita.
Apabila pelanggan sudah positif, mudah untuk kita kunci jualan.
Berikut adalah teknik kedua untuk mengunci jualan.
Teknik #2 – Berikan Penghargaan Kepada
Pelanggan
Ucapkan
terima kasih kepada pelanggan kerana berminat dengan produk kita.
Apabila
pelanggan sudah berminat dengan produk kita, sebenarnya mereka menghargai
produk yang kita tonjol atau berikan kepada mereka.
Oleh
itu, beri penghargaan kepada mereka.
Skrip
yang kita boleh tulis:
“Terima
kasih Tuan/Cikpuan <nama> kerana berminat dengan <nama produk>.”
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon