Bagaimana buat pelanggan teruja dan tak sabar hendak membeli produk anda selepas membaca iklan anda?


Pengalaman mengunci jualan bukan semuanya manis-manis belaka.

Daripada 100 orang yang PM, hanya 7-8 orang sahaja yang membeli.

Bagaimana caranya membuat pelanggan teruja dan seronok memberi duit selepas membaca skrip Closing kita?

Sebelum kita kupas lebih mendalam, baca 8 punca kenapa pelanggan kurang berminat hendak membaca skrip closing kita selepas menerimanya?

==
8 Punca Pelanggan Sakit Hati Baca Mesej Anda – “Sikit-sikit menjual. Bukan nak tolong selesaikan masalah aku!”
==

8 punca ini diambil daripada Facebook page Write to Wealth:

1) Pandangan pelanggan tidak sama dengan pandangan kita.

2) Apa yang kita sampaikan kepada pelanggan, membentuk persepsi difikiran dan imaginasi pelanggan.

3) Persepsi adalah pandangan pelanggan. Apa yang mereka fikir tentang produk kita, itu yang diterjemah ke dalam kotak pemikiran mereka.

4) Sebagai contoh, apabila kita bercerita tentang kebebasan kewangan, pelanggan akan memikirkan golongan-golongan berikut; MLM, ejen insurans dan sebagainya.

5) Beri penyelesaian masalah kepada pelanggan daripada bercerita tentang kebebasan kewangan.

6) Bukan semua orang masuk ke dalam dunia perniagaan mahu jadi kaya. Ada yang berniaga untuk mendapat income RM5,000 sebulan. Cukup untuk menampung perbelanjaan sebulan.

7)  Apabila pandangan pelanggan tidak sama dengan pandangan pemasar, sukar untuk kita membuat jualan.

8) Belajar fahami pelanggan. Apa masalah mereka, bagaimana kita boleh membantu mereka dan siapa yang sepatutnya kita tolong untuk menyelesaikan masalah mereka.

==
5 Tip Tulis Skrip Closing Yang Buat Pelanggan Beli Produk Anda
==

Bagi mengatasi masalah ini, kata kunci yang perlu kita pegang sekarang untuk membuatkan pelanggan teruja dan seronok memberi duit selepas membaca skrip closing kita adalah:

1) Tahu siapa pelanggan sebenar kita.

2) Tahu masalah utama pelanggan kita.

3) Bagaimana kita boleh membantu menyelesaikan masalah pelanggan.

4) Belajar untuk faham kesusahan yang dihadapi oleh pelanggan.


5) Dan, cuba sampaikan mesej pemasaran mengikut pandangan pelanggan, bukan pandangan dari diri kita.

--> Susah buat follow-up kepada pelanggan lama dan sedia ada?

Baca artikel di bawah untuk tahu cara yang betul dan berkesan buat pelangga tidak rasa 'menyampah' semasa anda follow-up mereka!

Panduan buat follow-up dengan MUDAH
Previous
Next Post »