Pengalaman mengunci
jualan bukan semuanya manis-manis belaka.
Daripada 100 orang
yang PM, hanya 7-8 orang sahaja yang membeli.
Bagaimana caranya membuat
pelanggan teruja dan seronok memberi duit selepas membaca skrip Closing kita?
Sebelum kita kupas lebih
mendalam, baca 8 punca kenapa pelanggan kurang berminat hendak membaca skrip
closing kita selepas menerimanya?
==
8 Punca Pelanggan Sakit Hati Baca Mesej Anda – “Sikit-sikit menjual.
Bukan nak tolong selesaikan masalah aku!”
==
8 punca ini diambil
daripada Facebook page Write to Wealth:
1) Pandangan
pelanggan tidak sama dengan pandangan kita.
2) Apa
yang kita sampaikan kepada pelanggan, membentuk persepsi difikiran dan
imaginasi pelanggan.
3) Persepsi
adalah pandangan pelanggan. Apa yang mereka fikir tentang produk kita, itu yang
diterjemah ke dalam kotak pemikiran mereka.
4) Sebagai
contoh, apabila kita bercerita tentang kebebasan kewangan, pelanggan akan
memikirkan golongan-golongan berikut; MLM, ejen insurans dan sebagainya.
5) Beri
penyelesaian masalah kepada pelanggan daripada bercerita tentang kebebasan
kewangan.
6) Bukan
semua orang masuk ke dalam dunia perniagaan mahu jadi kaya. Ada yang berniaga
untuk mendapat income RM5,000
sebulan. Cukup untuk menampung perbelanjaan sebulan.
7) Apabila
pandangan pelanggan tidak sama dengan pandangan pemasar, sukar untuk kita
membuat jualan.
8) Belajar
fahami pelanggan. Apa masalah mereka, bagaimana kita boleh membantu mereka dan
siapa yang sepatutnya kita tolong untuk menyelesaikan masalah mereka.
==
5 Tip Tulis Skrip Closing Yang Buat Pelanggan Beli Produk Anda
==
Bagi mengatasi
masalah ini, kata kunci yang perlu kita pegang sekarang untuk membuatkan
pelanggan teruja dan seronok memberi duit selepas membaca skrip closing kita
adalah:
1) Tahu
siapa pelanggan sebenar kita.
2) Tahu
masalah utama pelanggan kita.
3) Bagaimana
kita boleh membantu menyelesaikan masalah pelanggan.
4) Belajar
untuk faham kesusahan yang dihadapi oleh pelanggan.
5) Dan,
cuba sampaikan mesej pemasaran mengikut pandangan pelanggan, bukan pandangan
dari diri kita.
--> Susah buat follow-up kepada pelanggan lama dan sedia ada?
Baca artikel di bawah untuk tahu cara yang betul dan berkesan buat pelangga tidak rasa 'menyampah' semasa anda follow-up mereka!
Panduan buat follow-up dengan MUDAH
--> Susah buat follow-up kepada pelanggan lama dan sedia ada?
Baca artikel di bawah untuk tahu cara yang betul dan berkesan buat pelangga tidak rasa 'menyampah' semasa anda follow-up mereka!
Panduan buat follow-up dengan MUDAH
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon