Bagaimana
buat 10 orang pertama membeli produk anda selepas aktiviti mengunci jualan?
Memetik kata-kata
Faris Azaki di dalam blog Farisazaki.com;
“Manusia membeli
kerana mereka, (1) kenal dan percaya pemilik produk atau jenama sesuatu
syarikat. Dan, (2) mereka faham nilai atau ‘benefit’
yang mereka bakal dapat selepas membeli produk kita.”
==
RAHSIA Berjaya Sales Closing – Bantu pelanggan menyelesaikan masalah
utama mereka!
==
Saya tertarik untuk
berkongsi dengan apa yang penulis blog Usahawan.com katakan.
Untuk menawan hati
pelanggan supaya membeli produk kita, amalkan nilai ‘Takaful’ ketika mengunci
jualan.
Takaful bermaksud
saling membantu.
Dalam konteks ini,
takaful adalah membantu pelanggan menyelesaikan masalah mereka.
Dan, pelanggan
membantu pemilik produk mengunci jualan dengan membeli produknya.
==
9 Tip Buat Pelanggan Tertarik Mahu Membeli Produk Dan Servis Kita
==
Ketika mengunci
jualan, formula yang boleh digunakan untuk membantu pelanggan adalah:
1) Ucapkan
“Terima kasih” kepada pelanggan kerana berminat dengan produk dan doakan
pelanggan dengan doa-doa yang baik.
2) Tunjukkan
cara bagaimana kita boleh membantu menyelesaikan masalah pelanggan.
3) Tunjukkan
cara dalam bentuk bullet-point.
4) Setiap
point, terangkan ringkasan bagaimana
kita menyelesaikan masalah pelanggan.
5) Beri
gambar atau tunjuk testimoni pelanggan yang sudah menggunakan produk kita dan
berpuas hati.
6) Tunjukkan
harga. Kalau boleh, beri tawaran harga yang lebih murah daripada harga asal
sekiranya pelanggan membeli pada hari tersebut.
7) Yakinkan
pelanggan dengan JAMINAN pulangan wang 100%. Jika tidak berpuas hati dalam masa
60 hari, boleh minta duit dikembalikan.
8) Tawarkan
bonus atau produk percuma kepada pelanggan. Ini menunjukkan pelanggan tidak
mendapat satu produk. Tetapi, mendapat 2-3 produk dalam satu harga.
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon