1) Kejayaan
dalam bisnes adalah apabila kita berjaya mencapai sasaran pelanggan melalui
kempen pemasaran Media Sosial.
2) Berikut
adalah tip-tip daripada Nina Zipkin, penulis blog untuk www.entrepreneur.com:
3) Buat
status di Twitter lebih menyerlah.
4) Jika
tidak mahu tweet kita di Twitter tidak dilihat oleh pelanggan kita, masukkan
elemen gambar, link yang berkaitan (bermanfaat dan menyelesaikan masalah) atau
simbol-simbol emoji untuk nampak lebih menyerlah daripada tweet orang lain.
5) Kongsikan
content kita lebih panjang lagi.
6) Jika
kita rasakan status di Twitter hanya cukup 140 patah perkataan sahaja, kongsi
content melalui medium lain seperti Tumblr, Google+ dan Linkedln.
7) Gunakan
Facebook pages sebagai senjata pemasaran.
8) Selain
Twitter, kita juga boleh menggunakan Facebook sebagai medium pemasaran Media
Sosial.
9) Jadikan
Facebook pages sebagai rumah kedua selepas laman web kita.
10) Kemudian,
beritahu pelanggan-pelanggan kita di Twitter, Linkedln, Tumblr atau Google+,
mereka boleh menghubungi kita melalui Facebook pages!
11) Kuatkan
jenama bisnes kita di Facebook.
12) Sekiranya
bisnes kita tidak mendapat sambutan melalui Facebook pages, cuba cipta satu
Facebook group untuk pelanggan-pelanggan kita berinteraksi di dalam group ini.
13) Berikan
pelanggan kita arahan untuk melakukan perkara yang mereka perlu buat.
14) Contohnya,
masukkan arahan berbentuk, “Jangan lupa LIKE page kami!” atau “Belajar lebih
lagi di sini” untuk menarik lebih Like, Share dan Comment.
15) Buat
pelanggan sentiasa ingat jenama bisnes kita.
16) Teknik
ini kita boleh lakukan secara ‘crossing-marketing’. Iaitu, memberitahu
pelanggan di mana mereka boleh mencari kita di setiap media sosial yang kita
masuki.
17) Contohnya,
letakkan link laman web kita di setiap akaun media sosial kita seperti di
Facebook, Twitter, Linkedln, Tumblr dan Google+.
18) Bina
ikatan (hubungan) dengan pelanggan.
19) Kita
bukan sahaja menjual produk dan servis.
20) Kita
juga membina rangkaian yang lebih besar bersama pelanggan.
21) Kita
kita mempunyai rangkaian yang besar dalam satu bulatan yang sama, seperti
mengenali pelabur, penasihat, klien atau pelanggan, kita kenalkan mereka antara
satu sama lain.
22) Contohnya,
kita mempunyai rangkaian atau hubungan bersama pemilik tudung.
23) Kita
temukan pemilik tudung ini dengan pelanggan yang kita kenali dan mereka berminat
dengan tudung.
24) Situasi
ini akan menjadikan jenama dan bisnes kita mudah diingati oleh pemilik tudung
dan pelanggan.
25) Kongsikan
maklum-balas daripada pelanggan.
26) Apabila
kita mendapat maklum-balas atau testimoni daripada pelanggan, jangan lupa untuk
kongsikan testimoni ini di media sosial.
27) Sebagai
contoh, kita beri penghargaan terima kasih kepada pelanggan kerana sudi
berkongsi maklum-balas bersama kita.
28) Dalam
masa yang sama, tunjukkan testimoni yang diberikan oleh pelanggan.
29) Jadikan
pemasaran kita viral.
30) Jika
kita mempunyai idea pemasaran tetapi tidak pasti adakah teknik pemasaran ini
boleh menjadi atau tidak, buat kajian terhadap idea pemasaran ini dan berikan
kepada orang lain untuk mencuba.
31) Orang
menghargai perkara yang luar biasa, dan teknik ini boleh menjadi viral dalam
masa yang terdekat.
"Jika hari-hari saya tiada sales.. 27 teknik ini hasilkan jualan setiap hari!"
1) Berapa ramai sakit-sakit kepala atau pening kepala sebab tiada SALES?
2) Jika anda mengalaminya, kami boleh membantu anda menyelesaikannya. Kerana, kami telah siapkan 27 cara untuk atasi masalah kurang/susah buat sales..
3) Produk ini adalah ebook terbaru daripada Waizu Academy, ebook 27 Cara Hilangkan Pening Kepala Peniaga Baru Susah Buat SALES!
4) Jaminan, sekiranya masih pening-pening kepala sebab tak dapat buat sales dalam masa 90 hari, boleh minta wang dikembalikan.
5) Berminat? Boleh buat tempahan di bawah. Anda harga diskaun untuk anda!
Klik di sini --> http://blog.waizu.my/p/ebook-27-cara-hilangkan-pening-kepala.html
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon