3 Cara Buat Pelanggan Respons Dengan Iklan Anda

(Kredit gambar: www.bagwell.com)

Apabila kita membuat iklan di Facebook, blog, forum atau emel, sudah tentu kita mahu iklan yang kita buat itu dibaca, mendapat respons seterusnya pelanggan membeli produk kita.

Soalannya, pernahkah pelanggan memberi respons kepada iklan kita?

==
“Kenapa orang tidak membeli produk aku?”
==

Pernahkah kita tidak membuat sebarang promosi atau iklan selama beberapa hari selepas iklan yang kita buat tidak berhasil?

Joe Polish, dalam artikelnya di Rhinodaily.com ada 99% jawapan yang kita mahukan untuk hasilkan iklan yang berkesan.

Teknik pengiklanan tersebut dipanggil Iklan Direct Response.

==
3 Sebab Kenapa Produk Tidak Terjual
==

Tegas beliau, terdapat beberapa faktor kenapa pelanggan tidak membeli produk yang kita iklankan.

1) Masa tidak berkualiti.

Kadang-kadang, iklan yang kita buat tidak kena pada masanya.

Sebagai contoh, kita gunakan medium Facebook sebagai senjata pemasaran.

Waktu yang terbaik untuk membuat pengiklanan adalah pada pukul 9 pagi, 1 tengah hari dan 8 atau 9 malam.

Kerana, pada waktu-waktu ini, ramai pengguna Facebook yang masuk ke dalam Facebook untuk melihat maklumat-maklumat terkini.

Selain daripada waktu-waktu yang disebut, peratusan untuk orang membaca iklan kita adalah rendah.

2) Pelanggan tidak sesuai.

Gary Halbert pernah berkata,

“Jika kamu mahukan respons yang lebih baik, uji berlainan jenis pelanggan.”

Hantar seberapa banyak iklan kepada sasaran pelanggan yang berlainan.

Dari situ, kita tengok sasaran pelanggan yang mana sesuai dengan produk kita.

3) Bukan jenis iklan Direct Response.

Kenali iklan yang kita bina itu betul-betul iklan direct response atau sekadar iklan untuk percubaan (sekadar nak buat iklan, ada orang nak beli tak produk kita)?

Joe Polish memberi 8 soalan untuk kita kenali iklan kita adalah iklan direct response:

1) Adakah Headline kita memberi perhatian kepada pelanggan?

2) Adakah isi kandungan iklan kita menarik?

3) Tawaran bonus atau produk percuma yang menarik?

4) Mempunyai CTA (Call-to-Action)?

5) Mempunyai tarikh luput / Sense of Urgency?

6) Diletakkan testimoni pelanggan?

7) Jaminan Pulangan Wang?

8) Maklumat diri untuk dihubungi?

Jika kita mempunyai kelapan-lapan soalan di dalam iklan kita, iklan tersebut adalah iklan direct response.

>>Anak sakit, mahu duit segera?<<

1 Skrip Berkesan - Buat juala segera dengan banyak dan cepat! membantu anda:

1) Menghasilkan duit segera (minimum) RM450 dalam masa kurang 3 hari.

2) Dalam keadaan TERDESAK mahu duit segera!

3) Perlukan wang tunai yang banyak dalam masa yang singkat!!

Skrip ini adalah skrip PERCUMA!

Setiap pembelian skrip percuma ini, kami beri 4 ebook percuma lagi tentang Facebook Ads (untuk 66 pembeli terawal sahaja):

1) 3 Cara Baiki Iklan Facebook Ads

2) 5 Headline Untuk Facebook Ads

3) Kajian Kes: Bagaimana Hasilkan Jualan Pertama Melalui Facebook Ads Walaupun Baru 2 Klik Ke Website Anda Dalam Masa 5 Jam! Conversation rate sebanyak 50%!!

4) 4 Headline Memukau Untuk Hasilkan (minimum) 9 Jualan Pertama

Klik SINI untuk mendownload --> http://blog.waizu.my/p/promosi.html

PS: Jaminan pulangan wang 100% dalam masa 90 hari, jika anda tidak mendapat apa-apa hasil daripada skrip percuma ini. :-)

PSS: Harga akan naik pada hari pelancaran, 30 September 2015. TEMPAH SEKARANG!! --> http://blog.waizu.my/p/promosi.html
Previous
Next Post »