(Siri Teknik Closing) 1 Sebab UTAMA Kenapa Pelanggan Membeli? – Untuk memenuhi keperluan diri pelanggan.


Pelanggan suka kepada produk yang mereka mahu beli. 

Kadang-kala, apa yang kita jual, tidak dapat menarik perhatian pelanggan untuk membeli. Kerana, produk itu bukan yang mereka perlukan sekarang.

Jadi, cara terbaik adalah dengan mengunci jualan melalui pilihan produk yang lain.

==
Teknik Alternative Close – Buat pelanggan membeli dengan pilihan yang mereka suka!
==

Teknik ini masih diambil melalui blog Changingminds.com.

Teknik Alternative Close adalah teknik mengunci jualan dengan memberi satu pilihan lain untuk pelanggan memilih dan beli.

Bilangan pilihan yang boleh dipilih oleh pelanggan, cukup sekadar 2-3 pilihan sahaja.

Takut nanti, pelanggan mempunyai masalah untuk membuat pilihan disebabkan pilihan yang kita tawarkan terlalu banyak.

==
Bisik cara halus – Buat pelanggan teruja untuk membeli produk anda!
==

Teknik Alternative Close juga berkesan kepada situasi yang berbeza. Seperti mendapat persetujuan daripada pelanggan. Bukan sekadar untuk menjual produk.

Untuk menambah keberkesanan teknik Alternative Close ini, kita boleh bersetuju sama dengan pilihan yang dibuat oleh pelanggan.

Kemudian, tekankan secara halus kepada pelanggan, bahawa pilihan yang dibuat sesuai dengan dirinya.

==
3+1 Skrip Untuk Teknik Alternative Close
==

Untuk mengunci jualan menggunakan teknik Alternative Close ini adalah:

a) “Adakah anda lebih suka warna merah atau oren?”

b) “Anda mahu 1 paket atau 2 paket?”

c) “Antara 3 produk ini, yang mana satu pilihan terbaik di mata anda?”

d) “Bila kita boleh membuat janji temu lagi? Minggu ini atau minggu hadapan?”

==
Bagaimana teknik Alternative Close berfungsi?
==

Pada waktu bila teknik ini sesuai digunakan?

Seperti teknik Assumptive Close, iaitu mengandaikan pelanggan berminat dengan produk kita, kita terus memberi pilihan kepada pelanggan untuk memilih produk yang mereka suka.

Kemudian, bertanya soalan menggunakan skrip Alternative Close untuk membuat jualan.

Cuba bezanya, teknik ini memberi peluang kepada pelanggan untuk membuat pilihan.

Bagaimana mengunci jualan dengan skrip Closing yang berkesan?

Pada 1 Jun 2015, Waizu Academy sekali lagi akan melancarkan 1 ebook baru;

21 Skrip Closing, 3 Skrip Follow-up, 1 Skrip Upsell Tingkatkan Jualan Bisnes, Jimatkan Masa Menjual Untuk Peniaga Baru.

Harga asal ebook adalah RM20.

Pada hari ini, kami buka pre-order sebanyak RM7 SAHAJA!

Di mana, anda JIMAT sebanyak RM13 daripada harga asal.

Untuk membuat tempahan awal, boleh pergi ke laman web berikut:


PS : Tawaran pre-order ini hanya SAH sehingga 31 Mei 2015 sahaja!!

PSS : Dapatkan ebook PERCUMA; Formula Berkesan Tarik 1,000 Pelanggan untuk pembelian pada hari ini!
Previous
Next Post »

ConversionConversion EmoticonEmoticon

:)
:(
=(
^_^
:D
=D
=)D
|o|
@@,
;)
:-bd
:-d
:p
:ng